Olet sivulla: Etusivu Säännöt Hahmoluokat Mystaran Kuolemattomien erikoispapit

Mystaran Kuolemattomien erikoispapit

Tulosta PDF

Mystaran erikoispapit

Yleistä

Kaikille papeille yleistä on tietyn kuolemattoman kunnioittaminen. Se vaatii papilta paljon aikaa ja hartautta, mutta mahdollistaa palvotun kuolemattoman siunauksen jatkumisen. Jotta pappi osaisi kunniottaa kuolematontaan oikein, vaaditaan häneltä seremonia -kyky (entinen kuolemattoman kunnioittaminen). Jotta pappi saisi kuolemattomaltaan loitsuja, täytyy papin meditoida tietty aika. Meditointiin kuluu 5 minuuttia per loitsutaso per loitsu, mutta kuitenkin vähintään puolituntia. Meditoinnin on oltava keskeytymätön ja ilman ulkopuolisia häiriöitä.

Alphatia

Nimi: -
Intressit: pasifismi, taiteellisuus
Kykyvaatimukset: Äly 13
Loitsut:
    I Kaikki
    II 1, 2,3, 4, 5, 6, 8, 9, 10
    III 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10, 11
    IV 2, 3, 4, 5, 6, 7
    V 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9
    VI 1, 2, 5, 6, 7, 8
    VII 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ,11 ,13 ,14 ,15
Erikoisloitsut: I Kovanahka, Puhdista (DoE 21), II Kivinahka, Värjää (DoE 22)
Vaaditut taidot: Käsityö (maalaaminen, veistäminen tms.)
Erikoistaidot: Arvon arviointi (vain taide-esineet)
Erikoiskyvyt: -1 bonus haarniskaluokkaan, epäkuolleiden käännytys.
Aseet: Tylpät aseet.
Haarniskat: Mikä tahansa.
Haitat: Ei saa vuodattaa verta. Ei saa tappaa kuin "vahingossa" itsepuolustukseksi.

Asterius

Nimi: -
Intressit: kaupankäynti, taloudellinen hyvinvointi, varastaminen
Kykyvaatimukset: Äly 12, Kar 12
Loitsut:
    I Kaikki
    II 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10
    III 1, 5, 6, 10, 11, 12
    IV 2, 3, 4, 6
    V 1, 2, 6, 8, 9
    VI 1, 2, 6, 7, 8
    VII 5, 6, 7, 8, 10, 11, 14, 15
Erikoisloitsut: I Laske kolikot (GAZ11, s15), II Arvioi (GAZ11, s18), II Pitkänäköisyys (GAZ9, s18), III Hopea kieli (GAZ11, s19)
Vaaditut taidot: Suostuttelu, Arvon arviointi, Lue/kirjoita kieli
Erikoistaidot: Tinkiminen
Erikoiskyvyt: -
Aseet: Samat kuin varkaalla.
Haarniskat: Samat kuin varkaalla.
Haitat: -

Diulanna

Nimi: -
Intressit: tahdonvoima, selviytyminen
Kykyvaatimukset: Rak 13
Loitsut:
    I Kaikki
    II 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10
    III 1, 2, 3, 6, 9, 10, 11, 12
    IV 2, 3, 4, 5, 6
    V 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9
    VI 2, 5, 6, 7, 8
    VII 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15
Erikoisloitsut: II Mielenpeitto (anti-ESP), VII Mielensulku (RC57)
Vaaditut taidot: Johtajuus, Selviytyminen, Kestävyys
Erikoistaidot: Urheus
Erikoiskyvyt: Epäkuolleiden käännytys.
Aseet: Mikä tahansa. Erityisesti keihäs.
Haarniskat: Mikä tahansa.
Haitat: Vaara, että Diulanna hylkää pappinsa ilman varoitusta, jos tämä ei täytä Diulannan vaatimuksia.

Halav

Nimi: Punatukka
Intressit: sodankäynti, aseiden valmistus
Kykyvaatimukset: Voi 13
Loitsut:
    I Kaikki
    II 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10
    III 1, 2, 3, 6, 8, 9, 10
    IV 2, 3, 4, 6
    V 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9
    VI 3, 5, 6, 8, 9, 11
    VII 1, 2, 3ø, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 15
Erikoisloitsut: -
Vaaditut taidot: Etiketti
Erikoistaidot: Johtaminen (1. ts.), taktiikat (5. ts.), seppä (10. ts.)
Erikoiskyvyt: +2 osumisiin taistelussa humanoideja vastaan, epäkuolleiden käännytys.
Aseet: Mikä tahansa. Erityisesti keihäs, lyhyt miekka ja aurinkokeihäs.
Haarniskat: Mikä tahansa.
Haitat: Pyrkii tuhoamaan humanoidit ja hyökkää aina kyselemättä humanoidien kimppuun. Halavin papin on tehtävä viisaus-tarkistus tai hän joutuu berserkin raivoon, eikä pakene, antaudu tai ota vankeja. Kun taistelu on ohi täytyy papin onnistua toisessa viisaus-tarkistuksessa tai hän jatkaa taistelua lähintä kohdetta vastaan. Humanoidit ovat ymmärrettävästi aina automaattisesti vihamielisiä Halavin pappia kohtaan.

Petra

Nimi: Pyhä puolustaja
Intressit: uskonsoturit, piiritetyt kaupungit
Kykyvaatimukset: Voi 13
Loitsut:
    I Kaikki
    II 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10
    III 1, 2, 3, 6, 8, 9, 10
    IV 2, 3, 4, 5, 6
    V 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9
    VI 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11
    VII 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 14, 15
Erikoisloitsut: -
Vaaditut taidot: Urheus
Erikoistaidot: -
Erikoiskyvyt: +1 bonus voimakkuuteen (max. 18), II Kilpi 1/d, VI Suojele normaaleilta ammuksilta 1/d, VIII Tuliseinä 1/d, epäkuolleiden käännytys.
Aseet: Mikä tahansa. Erityisesti heittokeihäs, keihäs, lyhytmiekka ja piikkinuija.
Haarniskat: Mikä tahansa.
Haitat: Erikoiskyvyt toimivat vain oman valtion alueella. Erikoiskyvyn käyttö poistaa yhden saman tason muistissa olevan loitsun, jos ko. tasolta ei ole loitsua muistissa, ei erikoiskykyä voida käyttää.

Koryis

Nimi: Profeetta
Intressit: rauha, hyvinvointi
Kykyvaatimukset: Kar 13
Loitsut:
    I Kaikki
    II Kaikki
    III 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 12
    IV 2, 3, 4, 5, 6, 7
    V 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9
    VI 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9
    VII 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 14, 15
Erikoisloitsut: I Kilpi, Vesikävely, III Suojele normaaleilta ammuksilta, VI Laske veden tasoa.
Vaaditut taidot: Opettaminen, Parantaminen, Tarinoiden kertominen
Erikoistaidot: Havaitse epäilyttävä käytös
Erikoiskyvyt: +1 bonus reaktiotarkistuksiin, epäkuolleiden käännytys.
Aseet: Ainoastaan työkalu-aseet (sauva, vasara jne.)
Haarniskat: Ei voi käyttää haarniskaa tai kilpeä.
Haitat: Ei saa vuodattaa verta eikä tappaa edes pahoja. Papit luopuvat syntymänimestään ja käyttävät aliasta esim.
Saarnamies.

Rathanos

Nimi: Tulenkantaja
Intressit: Energia, elinvoima, magia
Kykyvaatimukset: Äly 13
Loitsut:
    I 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10
    II 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10
    III 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12
    IV 1, 3, 4, 5, 6
    V 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9
    VI 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11
    VII Kaikki
Erikoisloitsut: -
Vaaditut taidot: Magiantieto, Lue/kirjoita kieli
Erikoistaidot: Tulenteko
Erikoiskyvyt: Epäkuolleiden käännytys, I Tulisilla hiilillä kävely ja PH tulta vastaan +1, tuliloitsujen yksi vaikutus
tuplautuu, jos heittää n% tason tai alle, V puolet tuhoa energiapohjaisista hyökkäyksistä, X immuuni tulelle ja kuumuudelle, sekä regeneroi tulessa (eli vaurio muuttuu parannukseksi), XX kyky lumota tuli- ja energiapohjaisia olentoja.
Aseet: Samat kuin maagilla.
Haarniskat: Samat kuin maagilla.
Haitat: Täytyy kunnioittaa Rathanosta tutkimalla jatkuvasti tuleen ja energiaan liittyvää magiaa. Täytyy pyrkiä aktiivesti tuhoamaan entropian seuraajia. Täytyy polttaa jatkuvasti tulta omassa kammiossaan. Elämäntehtävänä pyrkimys muuttaa ihmisruumis älyllisen energian pyörteeksi. Tulenkantajalla ei ole pelastusheittoa vettä tai kylmää vastaan ja ottaa automaattisesti kaksinkertaisen vaurion ko. hyökkäyksistä.

Valerias

Nimi: Piikki
Intressit: romanssit, intohimo
Kykyvaatimukset: Kar 16
Loitsut:
    I Kaikki
    II 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10
    III 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10
    IV 2, 3, 4, 5, 6, 7
    V 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
    VI 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 11
    VII 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 14
Erikoisloitsut: III Rakkauslaulu
Vaaditut taidot: Soittaminen, Tanssiminen, Etiketti
Erikoistaidot: Näytteleminen
Erikoiskyvyt: Lumoa henkilö 1/d (ruusun kanssa PH -2). 1-4 fania kokoajan ympärillä. Aseistautuminen (10. ts.).
Aseet: Mikä tahansa.
Haarniskat: Mikä tahansa.
Haitat: Pakkomielle omaa olemustaan kohtaan, jota täytyy kohentaa jatkuvasti. Pukeutuu kalleimpiin vaatteisiin ja koruihin. Täytyy kasvattaa ruusuja. Täytyy käyttää 1000 kp/taso oman tai muiden ulkonäön kohentamiseen, jotta voi nousta seuraavalle tasolle.

Zirchev/Freja&Frei/Faunus/Eiryndal

Nimi: Druidi
Intressit: luonto
Kykyvaatimukset: -
Loitsut:
    I 1,3,4,6,7,8,9,10
    II 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
    III 1,2,3,4,5,6,8,10,11
    IV 2,3,4,5,7,8
    V 1,2,3,5,6,7,8
    VI 1,2,3,4,5,6,7,8
    VII 1,2,3,4,5,6,7,9,11,13
Erikoisloitsut: Druidin loitsut, IV Kasvien kasvatus, IV Lumoa eläin, V Rautapuu, VI Vuodenajat
Vaaditut taidot: Luonnontieto, Parantaminen, Jäljittäminen, Selviytyminen (metsä), Ansoittaminen
Erikoistaidot: -
Erikoiskyvyt: Immuuni myrkyille (x ts.), kasvien lumoaminen (x ts.), druidi-ritari seuraajat (x ts.)
Aseet: Kuin druidi.
Haarniskat: Kuin druidi.
Haitat: Ryhmityksen täytyy olla puhdas neutraali. Ei voi käyttää loitsuja jotka liittyvät hyvään/pahaan. Ei voi
käännyttää epäkuolleita. Ei voi omistaa tai käyttää esineitä jotka ovat alunperin elotonta materiaalia. Tietyille tasoille nouseminen vaatii kilvoittelun.

Lukki-Korotiku

Nimi: Keppostelija
Intressit: oveluus, selviäminen
Kykyvaatimukset: Äly 13
Loitsut:
    I 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 15
    II 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10
    III 1, 2, 3, 5, 6, 10, 11, 19, 22
    IV 3, 4, 5, 6, 9, 13
    V 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 11, 13
    VI 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 12, 13, 15, 16
    VII 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 15
Erikoisloitsut: II ESP, IV Velhosilmä
Vaaditut taidot: Hiljaa liikkuminen, Kiipeäminen, Varjoissa piileskely
Erikoistaidot: Silmänkääntötemput, Näytteleminen
Erikoiskyvyt: Epäkuolleiden käännytys.
Aseet: Samat kuin varkaalla
Haarniskat: Samat kuin varkaalla
Haitat: Pyrkii paljastamaan juonet ja murtamaan harhakäsitykset/-kuvat. Täytyy tehdä yksi kepponen joka päivä.

Meren Vanha Herra, Protius

Nimi: Merenkävijä
Intressit: meri, merenkäynti
Kykyvaatimukset: Äly 13
Loitsut:
    I 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
    II 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10
    III 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 18
    IV 2, 3, 4, 5, 6, 13
    V 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 11
    VI 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 16
    VII 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15
Erikoisloitsut: I Ennusta sää, III Vesihengitys, V Hallitse tuulia, VI Kutsu säätä, VII Hallitse säätä
Vaaditut taidot: Köydenkäyttö, Navigointi
Erikoistaidot: -
Erikoiskyvyt: Uintinopeus sama kuin maalla liikkumisen nopeus. Hukkumistilanteessa 20%+2%/taso mahdollisuus saada yllättävää apua.
Aseet: Tridentti ja verkko.
Haarniskat: Mikä tahansa.
Haitat: Maissa ollessaan merenkävijät voivat meditoida loitsuja ainoastaan 54 metrin säteellä suurista vesistä.

Tarastia (oikeus, kosto)


Vanya (sota, valloittaminen)


_Käännettävissä
øVain käännetty versio
Viimeksi päivitetty ( 12.05.2007 12:11 )