Olet sivulla: Etusivu Henkilöt Dorfar Toricinpoika Blyskarats Dorfar Toricinpojan vaiheet (1000-1003)

Dorfar Toricinpojan vaiheet (1000-1003)

Tulosta PDF

Seuraavassa Dorfarin seikkalijavaiheet vuosi vuodelta alkaen vuodesta 1000 j.kr.

Vuosi 1000
Vuosi 1002
Vuosi 1003

Vuosi 1000
Dorfar lähtee maailmalle Kivikodosta muutaman kääpiöystävänsä kanssa. Suuntana on Darokin-tunneli ja Alfheim. Hän saapuu ystävineen Alfheimiin, missä he joutuvat haltoiden yllätyshyökkäyksen kohteeksi. Dorfar eksyy ystävistään ja suuntaa kulkunsa kohti Selenican kaupunkia Darokinissa.

Selenicassa han kohtaa seikkaijaryhmän johon kuuluu illusionisti Kurgan, haltia Justianus ja puolituinen Dlotho. Dorfar liittyy ryhmään ja he lähtevät tutkimaan lähistöllä sijaitsevaa Ilshadur-demonille omistettua temppeliä. he löytävät temppelin tuhoavat siellä toimineen pahuuden kultin kätyreineen.

Pian kultin tuhoamisen jälkeen Dlothoa ja Dorfaria pyydetöään tutkimaan mitä tapahtuu Cruth-vuoristossa sijaitsevan hopekaivoskylässä. he huomaavat, että kylä on joutunut rikollisten orjuuttamaksi ja he päättävät lopettaa moisen touhun. Rikolliset ajetaan pois kylästä ja kyläläiset vapautuvat orjuuden kaltaisesta asemastaan.

Darokinista Dorfar matkaa ystävineen Karameikosiin ja sen pääkaupunkiin Specularumiin. saavuttuaan sinne ilenee, että läheisen Callarii haltia heimon johtajan tytär on kadonnut ja heidän alueelleen on pesiytynyt vihreä lohikäärme. Justianuksen painostuksesta ryhmä lähtee tutkimaan tilannetta ja etsimään tuota lohikäärmettä. Se löytyy ennenpitkää ja tapetaan. Samalla haltianeito vapautuu vankeudestaan.

Selviydyttyään lohikäärmeestä ystävykset palaavat rentoutumaan Specularumiin. He kuulevat omituisen keskustelun, jonka perusteella ilmenee, että valtakunnassa tapahtuu kummia. Kokonaisia kyliä katoaa jälkiä jättämättä ja mysteeriä selvittämään ryhtyneet seikkailijat ovat myös kadonneet. He alkavat tutkia asiaa ja suuntaavat Vergeen, sikäläisen ritarin Sir Retameronin linnalle. Monien vaiheiden kautta he selvittävät ja eliminoivat ilmiön takana olleen Skarda Peiliherran ja samalla onnistuvat pelastamaan ohessa Karameikosin kuninkaan Stefan III:n hengen. Stefan lupaa suuria palkkioita mutta ainakin Dorfar jää odottamaan sopivampaa hetkeä palkkion lunastamiselle.

Kurgan jää Karameikosiin tutkimaan magiaa ja sillä aikaa muut matkaavat Viiteen Kontuun. Seurueeseen on liittyy Justianuksen henkiystävä haltia-samooja Farador. Kulkiessaan halki Kontujen, he kuulevat Obers Mimburissa tapahtuneesta kaivosonnettomuudesta. Dorfar haluaa mennä tutkimaan asiaa kääpiö kun on. Ilmenee, että pulituiset ovat kaivauksillaan löytäneet muinaisen kääpiökaupungin, jonka viimeisenä kuninkaana oli Loktal Rautakilpi. Tämä kuningas on Dorfarin sukua. Seikkailijat tutkivat kaupunkia ja löytävät sieltä kääpiökuninkaan haudan, mistä löytyy myös kääpiöreliikki Kagyarin Vyö. He onnistuvat samalla laukaisemaan ansan, joka sorruttaa koko kaupingin ja samalla suuren osan puolituisten kaivoksia.

Kurgan saa tutkimuksensa päätökseen ja liitty jälleen seurueeseen Konnuissa. Konnuissa tapahtuu edelleen kummia. Glantilaisten maagien epäillään kaappavan puolituisia omiin maagisiin tarkoitusperiinsä. Reippaat seikkailijat päättävät lopettaa moisen ja onnistuvatkin tuhoamaan siihen syylistyneet maagit ja vapauttamaan minia kaapattuja puolituisia. Justianus menehtyy tapahtumien aikana mutta hänet kiikutetaan Specularumiin, missä kuningas Stefan määrää hänet herätettäväksi henkiin.

Konnuista on löytynyt sillä aikaa temppeli, joka on ilmestynyt kuin tyhjästä mutta näyttää muinaiselta. Ystävykset lähtevät selvittämään mysteeriä ja ajautuvat jossain kaukana sijaitsevaan maailmaan. Siellä he joutuvat sekaantumaan sikäläisen kuningaskunnan, Racandarin, vallanperimyskiistaan, minkä heidän valitsema osapuoli lopulta voittaa. Matka kestää lähes kaksi vuotta ja urhea puolituis-soturi Dlotho ei koskaan palaa Kontuihin.

Vuosi 1002
Palattuaan Racandarista Kontuihin suuntaavat ystävykset kukin omalle maalleen. Dorfar palaa Kivikotoon mutta ystävystyy matkalla kahteen seikkailijaan. He ovat puolituinen Nob ja ylari-soturi Selim Sivad. Uudet tuttavukset matkaavat hänen kanssaan Kivikotoon katsomaan kuinka kääpiöt siellä elävät. Kivikodossa alkaa niihin aikoihin murheellinen näytelmä. Kauan poissa ollut muinainen kääpiökuningas Denwarf palaa maanalta vaatimaan jälleen kääpiöiden kuninkuutta itselleen. Everast ei siihen suostu, joten klaanit jakaantuvat ja alkaa lyhyt mutta verinen sisällissota. Sen aikana humanoidit hyökkäävät Kivikotoon aiheuttaen suurta tuhoa, mikä johtaa tulitaukoon ja yhdessä kääpiöt ajavat humanoidit pois. Järjestetään kaksintaistelu Denwarfin esitaistelijoiden ja Everastin esitaistelijoiden välillä. Dorfar, Selim ja Nob taistelevat Everastin rinnalla voitokkaasti. Denwarf itse saa surmansa taistelussa ja vanha valta säilyy Kivikodossa. Sissällissota on kuitenkin aiheuttanut paljon katkeruutta klaanien välillä ja kuninkaalla on edessään vaikea tehtävä yhdistää kääpiökansa uudelleen.

Justianus ottaa yhteyttä ystäviinsä ja kutsuu heidät Alfheimiiin auttamaan hänen kansaansa. Feadil-klaanin Elämänpuu tekee kuolemaa. Justianus, Farador, haltia-samooja Crotus, Dorfar, Selim, Nob, Odinin pappi Alf Viisas ja druidi Cucurpita Pepo alkavat selvittää mysteeriä. Alfheimissa he kohtaavat suuria vaaroja, jotka koituvat Faradorin kohtaloksi joka disintegroituu. Sateenkaarisillan avulla joukkio siirtyy Sylvaniin missä he etsivät vastausta ongelmaan. He joutuvat kohtaamaan mahtavan velhon Moorcroft Haltiasurman, jota vastaan taistellessa kuolee Nob, Selim, Cucurpita ja Kurgan. Myös muut kokevat suuria vaikeuksia. Elämänpuu kuitenkin pelastuu ja Sylvanin haltiat vapautuvat. (Spirit honors our powers. Powers raise all dead). Justianus onnistuu palauttamaan Faradorille muodon Valon öljyn avulla ja Alf herättää Kurganin ja Faradorin henkiin. Nob ja Selim on menetetty iäksi.

Vuosi 1003
Vuosi on jo vaihtunut kun urheat seikkailijat palaavat kotiin. Joukon haltiat suuntaavat Alfheimiin ja heistä ei ole juuri sen jälkeen kuulunut. Justianus lähtee johtamaan suurta joukkoa haltioita mantereen yli Sylvaniin. Kurgan rakentaa tornin Tresholdin pohjoispuolelle ja alkaa opettaa joukolle nuoria illusionistin taitoja ja samalla harrastaa laajaa magiantutkimusta. Dorfar saa maa-alueen suuriruhtinas Stefanilta, palkkioksi aikaisemmista palveluksistaan. Hän alkaa rakentaa sinne uutta kääpiövaltakuntaa kääpiökuningas Everasti XV:n siunauksella.

Pian ensimmäisten kääpiöiden muuton jälkeen antaa suuriruhtinas Stefan Dorfarille paronin arvonimen ja yhtenä Karameikosin aatelisista saa hän kutsun Kelvinin paronin Desmondin järjestämiin turnajaisiin. Turnajaisten aikana hän tutustuu ja ystävystyy Griffonin veljeskunnan ritariin Nikolai Barysnikoviin ja puolituissoturi Robwais Karvajalkaan.

 
Viimeksi päivitetty ( 12.05.2007 12:22 )